Over ons
Bij PakketAdvies werken we al jarenlang samen met gekwalificeerde energieleveranciers, zowel voor particulieren als zakelijke klanten. Onze deskundige adviseurs worden continu bijgeschoold om volledig op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen in de energiemarkt. We streven ernaar om onze klanten een realistisch, eerlijk en helder beeld te geven van de energiemarkt. Onze aanbiedingen zijn altijd afgestemd op uw specifieke situatie, zodat u de juiste keuze kunt maken voor uw energiezaken.
Gekwalificeerde adviseurs
Onze adviseurs zijn speciaal getraind en gespecialiseerd in het begrijpen van uw behoeften als het gaat om energiezaken. Ze hebben uitgebreide kennis van prijzen, aanbiedingen en voorwaarden die relevant zijn in zowel de zakelijke als particuliere energiemarkt. U kunt vertrouwen op hun expertise om u te begeleiden bij het optimaliseren van uw energierekening en het nemen van weloverwogen beslissingen.
Voel de kracht van PakketAdvies en laat ons u helpen om grip te krijgen op uw energiezaken.
Hoe werkt overstappen?
Bevestiging
Binnen enkele werkdagen ontvangt u de bevestiging vanuit de nieuwe leverancier. Hierin staan alle gemaakte afspraken nogmaals op een rijtje, zoals de exacte overstapdatum en het nieuwe voorschotbedrag.
Is het voorschotbedrag anders dan verwacht? Geen probleem! De leverancier kijkt namelijk naar het gemiddelde stroom en gas verbruik van de afgelopen 3 of 5 jaar op uw adres. Mocht dit afwijken van u huidige verbruik dan kunt u het voorschotbedrag naar eigen wens instellen met één druk op de knop!
De overstap
Uw huidige overeenkomst wordt automatisch door de nieuwe leverancier voor u opgezegd. U hoeft dus zelf geen actie te ondernemen, alles wordt voor u geregeld!
Doorgeven meterstanden
Wanneer u nog geen slimme meter heeft, ontvangt u uiterlijk een week na de start van de levering bericht van de nieuwe leverancier om uw meterstanden door te geven. Uiteraard ontvangt u duidelijke instructies hoe u dit kan doen en het kan zowel digitaal als met de bekende meterstanden kaart. Wel zo makkelijk!
Kan ik wel zomaar overstappen?
In Nederland hebben we een vrije energiemarkt. Dit betekent dat u altijd kan veranderen van energieleverancier. Als u nog een lopend contract heeft bij uw huidige leverancier kan het zijn dat zij een zogenaamde overstap boete in rekening brengen, hier hoeft u zich echter geen zorgen om te maken. In Nederland kan de overstap boete nooit hoger zijn dan € 125,- per energieproduct en wij zorgen er altijd voor dat wij u aanbrengen bij een energieleverancier die die boete weer voor u vergoedt! Zo stapt u dus altijd gratis en kosteloos over!
Wordt mijn oude leverancier automatisch opgezegd?
Wanneer u overstapt van energieleverancier hoeft u hier zelf niets meer voor te doen. Alles wordt van a tot z voor u geregeld. Dat betekent ook dat u uw oude leverancier niet zelf hoeft op te zeggen. U kunt dus lekker achterover leunen en ons het werk laten doen. Wel zo makkelijk!
Ik wil mijn termijnbedrag aanpassen, hoe kan ik dit doen?
De nieuwe leverancier zal uw termijnbedrag berekenen op basis van het historisch verbruik op uw adres. In de meeste gevallen is dit van de afgelopen 3 of 5 jaar. Het termijnbedrag zal via de bevestigingsmail aan u worden gecommuniceerd. Bent u het niet eens met de hoogte van het bedrag? Geen probleem! U kunt deze namelijk via de online omgeving van uw leverancier met enkele muisklikken aanpassen.
Komt u hier niet uit?
Neem dan contact op met onze klantenservice op 085-0477065 of mail naar info@pakketadvies.nl of rechtstreeks naar de energieleverancier. Deze kunt u terugvinden in de overeenkomst.
Wat gebeurt er met het geld dat ik te veel heb betaald aan mijn oude leverancier?
Wanneer u overstapt maakt de oude leverancier altijd een eindafrekening op. In deze eindafrekening zullen zij rekenen met het stroom en gas verbruik tot aan de datum van overstappen. Wanneer blijkt dat u meer heeft betaald dan wat u daadwerkelijk heeft verbruik, krijgt u het teveel betaalde geld netjes terug gestort op uw rekening. Dit doet de leverancier automatisch en u hoeft hier net achteraan.
Waarom staat er een enkel tarief terwijl ik een dubbele meter heb?
Bij het opstellen van een aanbod kunnen wij helaas niet zien of u een enkele of een dubbele meter in uw meterkast heeft. Het kan daarom zijn dat de adviseur in het aanbod rekening heeft gehouden met een enkele meter. Dit maakt voor de levering van het stroom en gas echter niet uit, omdat zodra u aangemeld bent bij de leverancier de leverancier wel in kan zien wat voor type meter u heeft.
Wat gebeurt er als de energieprijzen stijgen?
Wanneer u een energiecontract bent aangegaan voor een langere periode profiteert u ook gedurende het gehele contract van de prijzen per kWh stroom en m3 gas die u heeft afgesproken. Dit betekent dat wanneer de prijzen in de energiemarkt stijgen u nog steeds dezelfde prijs blijft betalen voor het stroom en gas.
Wat gebeurt er als de energieprijzen dalen?
Wanneer de energieprijzen zijn gedaald kan het natuurlijk geen kwaad om even een vergelijking te maken. Omdat de energiemarkt in Nederland vrij is kunt u altijd overstappen van energieleverancier. Let hierbij wel op dat wanneer u overstapt terwijl u nog een lopend contract heeft de leverancier een overstap boete bij u in rekening kan brengen. Voor particulieren bedraagt deze nooit meer dan € 125,- per energieproduct en deze wordt door de meeste leverancier gewoon vergoed.
Zit ik gedurende de hele looptijd vast bij een energieleverancier?
In Nederland hebben we een vrije energiemarkt. Dit betekent dat u altijd kan veranderen van energieleverancier. Als u nog een lopend contract heeft bij uw huidige leverancier kan het zijn dat zij een zogenaamde overstap boete in rekening brengen, hier hoeft u zich echter geen zorgen om te maken. In Nederland kan de overstap boete nooit hoger zijn dan € 125,- per energieproduct en wij zorgen er altijd voor dat wij u aanbrengen bij een energieleverancier die die boete weer voor u vergoedt! Zo stapt u dus altijd gratis en kosteloos over!
Ik heb een overstapboete van de vorige leverancier ontvangen, wat moet ik doen?
In de meeste gevallen wordt de overstapboete overgenomen door de nieuwe leverancier. In de voorwaarden van uw overeenkomst staat hoe u deze bij de leverancier kan indienen.
Komt u hier niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice op 085-0477065 of mail naar info@pakketadvies.nl of met de klantenservice van de energieleverancier. Deze kunt u vinden op de overeenkomst.
Waarom heb ik twee nota’s in één maand ontvangen?
Nadat u bent overgestapt, kan het wel eens voorkomen dat u nog een nota van uw vorige leverancier ontvangt. Hier hoeft u zich absoluut geen zorgen om te maken! U betaalt namelijk nóóit dubbele kosten voor uw energie. De oude leverancier zal het eventueel teveel betaalde bedrag verrekenen op de eindnota.
Heeft u hier vragen over?
Neem dan contact op met onze klanten service op op 085-0477065 of mail naar info@pakketadvies.nl.
Ik ga binnenkort verhuizen, wat moet ik doen?
U kunt uw energiecontract altijd mee verhuizen naar uw nieuwe adres. Zorg ervoor dat u dit altijd 2 weken voor de sleuteloverdracht doet, zodat de leverancier genoeg tijd heeft om dit voor u te verwerken.
Komt u hier niet uit?
Neem dan contact op met onze klantenservice op 085-0477065 of mail naar info@pakketadvies.nl of die van de energieleverancier. Deze kunt u terugvinden in de overeenkomst.
Heb ik bedenktijd?
Nadat u akkoord hebt gegeven op het aanbod, heeft u altijd 14 kalenderdagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op het moment dat u de overeenkomst van de leverancier hebt ontvangen. U kunt op meerdere manieren gebruik maken van uw bedenktijd:
Waarom heb ik nog geen bevestiging van mijn aanmelding ontvangen?
Meestal ontvangt u de bevestiging van aanmelding nog dezelfde dag. In bepaalde gevallen kan dit wat langer duren, dit is afhankelijk van de leverancier. Ook kan het wel eens voorkomen dat deze bij ongewenste e-mail of spam terecht komt.
Kunt u de bevestiging niet vinden? Neem dan even contact op met onze klantenservice op 085-0477065 of mail naar info@pakketadvies.nl.